Pengikut-pengikut

Monday, May 23, 2011

Ikhlas @ Tak Ikhlas di ITEX 11...

Salam... lama tak aku update BLOG nie... mana tak nya... berada di Kuala Lumpur selama 4 hari di sana... lepak di HOTEL VISTANA...

Yang boleh aku pie sana sebab nak tolong kekawan yang bertungkus lumus kat program di Pusat Konvesyen KLCC... pertandingan ITEX 2011 yang bermula dari 19 Mei dan berakhir 22 Mei... macam-macam kejadian yang jadi kat pertandingan nie.. HALANGAN MESTI DI TEMPUHI...

Mesin Semprit-Tat menjadi sandaran untuk pertandingan... pasukan nie terdiri dari Akmal, Azlan, Anuar, Rozaini dan Erwan... aku pergi untuk membantu je... tak layak pun nak jadi peserta... *senyum*

19 Mei (Khamis) Cadangan bertolak ke pertandingan pada jam 8.30 pagi.... tiba-tiba aku tepon Cikgu Azlan... dicakap bertolak jam 10.00 pagi... sebab mesin tak siap lagi... aku pun tunggu la Cikgu Azlan datang rumah untuk ambil aku... sebab aku menumpang kenderaan dia... sampai je kat JMTI... naik ke tingkat 2 tengok keadaan mesin... rupa nya ada masalah lagi... Erwan bertungkus lumus siapkan program... akhir nya jam 12.00 tengahari bertolak ke Kuala Lumpur... tiba di KLCC... pening kepala duk cari parking paling dekat dengan Pusat Konvesyen.. pusing punya pusing masuk balik KLCC... mesin yang di bawa dengan kenderaan HILUX Zul Maju masih belum sampai... jam 8.55 malam baru sampai ke tempat punggah barang... ada 5 minit je untuk setup tempat pameran... lambat sebab laluan nak masuk tempat punggah di Pusat Konvesyen, Zul Maju tak tahu dan hujan la pulak kat KL hari tue... apa lagi dengan JEM la pulak..
siap setup tempat, terus pergi makan di PELITA AMPANG dibelanja Zul Maju... kemudian selesai makan check in HOTEL VISTANA jam 11.00 malam jugak la...

20 Mei (Jumaat) Aku ngan Rozaini di kira pelawat sebab tag nama penjaga pameran tak cukup.. pagi tue aku redah KL untuk cari KUIH SEMPRIT TAT... satu KL aku cari dari HOTEL VISTANA berjalan ke CHOW KIT... dari CHOW KIT berjalan ke MASJID JAMEK.. sampai MASJID JAMEK pergi pulak ke PASAR SENI... akhir nya dapat la kuih tadi... kemudian kami pergi ke KLCC... pergh mencabar sungguh perjalanan... akhir sampai di pameran... nak jadi cerita mesin masih lagi dalam proses pembaikpulih oleh Anuar dan Erwan... ketuk sana ketuk sini... last-last mesin tak siap-siap jugak... pening kepala tengok karenah kekawan... pengadil pertandingan datang selepas solat jumaat... perbentangan di buat oleh Akmal... TERBAIK... tapi ayat-ayat kat banner HANCUR... hehhe BROKEN ENGLISH ngan silap lagi lak tue.. hahaha... guna terjemahan dari GOOGLE lagi... apa pun terselamat... tamat sudah perbentangan... hari nie En Zaihan belanjan pulak kat kat KLCC... pekena Ayam Penyet... cam biasa... abis kami pun balik la ke HOTEL kami... aku dan Rozaini naik LRT je... yang lain naik kereta Cikgu Azlan... aku sampai di hotel awal jadi aku lepak je dalam bilik... tiba Cikgu Azlan sejam kemudian... dia cakap kunci dia jatuh celah LIFT... macam-macam tue...

21 Mei (Sabtu) Menanti keputusan rasmi dari pengadil.... keputusan yang tak di duga... boleh dapat SILVER lak pulak mesin nie...  hari nie semua naik LRT... dah la Anuar sakit kaki... tengahari amik pingat SILVER tue.. pamer la kat meja... abis je semua lepak kat booth sampai la ke petang... elok je nak tutup booth... ada satu syarikat nie.. mungkin nak buat niaga kuih rasa nya... bersemangat nak beli sesangat mesin nie... entah la... boleh ke tak boleh nasib dia, Akmal bagi no contact suruh call pengarah untuk menentukan sama ada boleh buat atau tidak.. okay la.. lepas balik ke Hotel... sebelah malam ada DINNER pertandingan... kami pergi berlima...makan malam la kata kan... pakaian formal... lepas makan pergi ke UPTOWN Danau Kota... macam-macam di shopping Cikgu Azlan sampai abis RM100 hinggit...

22 Mei (Ahad) Last day.... check out hotel jam 10.00 pagi.. masa check out nie aku rasa ada cam tak kena je.. aku ngan Cikgu Azlan bayar RM330 setiap sorang... tapi yang seronok kat bil Akmal dan Anuar hanya bayar RM330 saja... jadi kesimpulan nya Rozaini dan Erwan tak di kenakan bayaran.... lepas tue kami pergi ke Pusat Konvesyen KLCC... pameran sampai jam 4.00 petang saja... tamat je kami bungkus balik... yang lawak nya sampai balik pun boleh duk sesat lagi... tue la KL...  kalau tak cekap jangan kata cekap... aku bab jalan raya kat KL nie memang OUT of SERVICE.... apa pun kami selamat tiba di rumah masing masing lebih kurang jam 12.00 malam gak la..

KESIMPULAN dari pengalaman ITEX 11 dari Cikgu Azlan "Buat la keje dengan keikhlasan... buat benda nie tak ikhlas sebab tue pelbagai halangan terjadi..."

No comments:

Post a Comment