Pengikut-pengikut

Thursday, September 18, 2014

Amalan 8 Pintu Murah Rezeki...


Assalamualaikum w.b.t..

Hampir berbulan-bulan sudah tak mengUPDATE BLOG nie... dah bersawang agaknya... macam kepala aku juga rasanya... hahahah...

Apa yang aku nak kongsi dalam cerita menarik kali nie... kejap nak memikirkan... hmmm... rasa nya aku nak cerita sedikit pasal REZEKI...


Tertarik dengan gambar dari Ustaz Yahya Cambodia nie tentang 8 Pintu Murah Rezeki... aku nak menceritakan tentang aku dalam 8 Pintu Murah Rezeki ini...

Yang pertama iaitu jangan menderhaka kepada kedua-dua ibu bapa... kita tengok dari apa yang di katakan ini memang adakala nya benar... jadi HORMAT lah ibu bapa kita semasa mereka masih hidup di dunia ini... sayangi lah mereka sementara masih boleh...

Yang kedua jangan bergaduh dengan saudara mara... hmmm... yang nie aku kurang pasti... sebab aku belum laluinya... 

Yang ketiga menunaikan haji.... yang nie masih belum berkemampuan nak lakukan... kalau di izinkan teringin juga aku nak pie ke tanah suci nie sekali pun cukup la dalam hidup aku...

Keempat solat sunat Dhuha... amalan yang terbaik... jangan buat solat sunat Dhuha saja kalau solat 5 waktu tidak mencukupi...

Kelima... jangan tidur selepas solat SUBUH... hmmm.. kekadang aku tertidur gak... hehhehehe

Keenam... yang ini memang kegemaran aku... selepas solat MAGHRIB aku akan membaca surah Al-Waqiah ini... memang banyak maksud dalam surah ini... jom baca memang tak rugi... kalau boleh faham isi kandungannya.... lagi best....

Ketujuh... KAHWIN... hmmm... rezeki kahwin bertambah bila hidup berDUA... walaupun sering merunggut tidak cukup... hmmmm... kalau berTIGA... berEMPAT... dan berLIMA... heheheeh... tak komen lebih-lebih... satu cukup la dalam hidup aku...

Kelapan... ini memang betul aku lalui... setiap anak yang dilahirkan oleh isteri tercinta aku... adalah rezeki dalam keluarga aku... terutama bila anak sulung aku di lahirkan pada 2002... aku dapat PPLV J5... bila 2004 aku mendapat TETAP bagi anak kedua aku... dan setiap anak ada keistimewaan nya... ini lah anugerah tuhan...

Apapun yang kita lakukan ingatlah kita pada RUKUN ISLAM kita dan RUKUN IMAN kita... insyallah kalau kita ikut semua kehendak ALLAH... pasti dia akan menolong kita...

RENUNG-RENUNGkan....


No comments:

Post a Comment