Pengikut-pengikut

Wednesday, May 23, 2012

Liga Super JMTI 1/2012 siri-1...

Salam... dah lama aku tak menulis blog aku nie... so malam nie ada masa lagi... aku nak cerita serba sedikit pasal Liga Super JMTI 1/2012... 

Setelah begitu lamanya JMTI tiada padang... tahun lepas siap padang untuk JMTI bermain bola... akhirnya dengan ada nya padang bola... pasukan JMTI mampu memberi saingan sukan ILJTM... dan mungkin disegani atau digeruni... gembira apabila TARGET pertama aku untuk sukan ILJTM pada tahun sudah hanya lepas peringkat KUMPULAN... akhir nya membuah hasil dengan kejayaan memenangi tempat ke-3....

Jadi tahun nie kalau ikutkan hati aku... aku malas nak amik PORT pasal bola nie... di sebabkan ada dua tiga budak lama bola... aku pun memberi nasihat dan cadangan LIGA BOLA SEPAK JMTI yang PERTAMA.... pada 15 Mei 2012 sepak mula Liga Super JMTI akhirnya.....

So hari nie aku nak cerita pasal format perlawanan... liga nie di ikutkan aku nak dibuat dalam awal semester dan di mainkan pada setiap hari bekerja... di sebabkan kesuntukan masa terpaksa la main dalam masa sebulan nie... setiap JABATAN dikehendaki menghantar 2 pasukan... perlawanan berlangsung dalam masa 30-5-30 minit.... setiap pasukan boleh mendapatkan khidmat STAFF minimum 2 orang setiap pasukan... permainan BOLA dengan aksi 11 sebelah.... untuk permulaan nie pengadil digunakan dikalangan pasukan dan pengajar... hadiah pertandingan juga menarik.... JUARA liga akan mendapat PIALA PUSINGAN, medal, sijil, wang tunai  ataupun hamper.... NAIB JUARA pulak akan membawa pulang medal, sijil, wang tunai ataupun hamper... KETIGA mendapat medal, sijil, wang tunai ataupun hamper.... KEEMPAT sijil, wang tunai atauapun hamper... manakala KELIMA sehingga KE-8 akan mendapat sijil dan hamper... terdapat jugak piala untuk PEMAIN TERBAIK LIGA, PENJARING TERBANYAK, PENJAGA GOL TERBAIK... 

Nak cerita bab perlawanan.. nanti aku cerita lagi... apa pun aku nak ZZZZZ dulu.. esok-esok la pulak aku cerita lepas nie... nak cerita nama-nama setiap pasukan dan gambar... nak ulas pasal perlawanan juga.... tungguu.... JANGAN LUPA IKUTI siri Liga Super JMTI 1/2012 dalam blog ABAHFIZAL

No comments:

Post a Comment